poniedziałek, 21 października 2013

Zupa krem z ziemniaków

    Ale mnie wczoraj nosiło, ciągle chciało mi się jeść. No i stało sie tak jak ktoś kiedyś powiedział, że najsmaczniejsze dania i przepisy powstają z głodu i biedy.
    Tak więc sprawdziłem co jest w lodówce i - kurcze nie wiele. Ale spoko cos na zupę będzie. Więc szybko za telefon, aplikacja Kuchnia Polska i coś znalazłem.

To właściwie moja pierwsza zupa i do tego krem. Oto ona. Mówie Wam była przepyszna i szybka.

Składniki

- 1/2 kg ziemniaków
- 1/2 l rozołu z kostki lub bulionu
- 1 szklanka śmietany 18%
- 2 łyżki szczypiorku
- szczypta gałki muszkatołowej
- pieprz
- odrobina przyprawy VEgeta lub Jarzynka czy coś w tym stylu, no ale niekoniecznie.


Przygotowanie

1/2 L wody zagotować, dodać kostkę rosołową i mieszać aż do rozpuszczenia. Ziemniaki obrać, umyć i pokrojone w kostkę wrzucić do bulionu. Gotować 20 minut aż ziemniaki zmiękną. Po ugotowaniu zmiksować. Dodać śmietanę, pieprz, przyprawę i dokladnie wymieszać. Posiewkany szczypiorek będzie do posypania na zupę i do dopieszczenia smaku.


Smacznego



1 komentarze: