niedziela, 9 lutego 2014

Kartofel Salad niemiecka sałatka ziemniaczana

Witajcie,

Oj dawno mnie tu nie  było, a tak jakoś nie było czasu, albo pomysłu na coś fajnego do jedzenia.
Już od dawna zabierałem sie za sałatkę ziemniaczaną, ale nie miałem pomysłu z czym i do czego ją zrobić. No i się stało spotkałem fajne jedzenia i sałatka do tego fajnie pasowała. Tak więc dzisiaj Kartofel Salad, a to drugie danie już wkrótce... tak więc:


Kartofel Salad

Porcja tak na 3 osoby, może 4.



Składniki:

- 8 ziemniaków, najlepiej odmiana kleista
- cebula, najlepiej dymka, 
- biały ocet winny,
- cukier, 
- sól,
- pieprz, 
- majonez. 
- ogórki konserwowe.

No i jeśli ktoś chcena bogato, choć nie wiem czy to dobry pomysł, (ja nie dawałem) szynka

Przygotowanie:

Ziemniaki gotujemy w mundurkach, ciepłe obieramy i kroimy w plasterki lub słupki. 
Posiekaną cebule zalewamy gorącą wodą, dodajemy kilka łyżek białego octu winnego, łyżkę cukru, sól. Zalewa powinna być słodko - kwaśna. Przygotowane ciepłe ziemniaki zalewamy gorącą zalewą i odstawiamy wg przepisu na 2-3 godziny ( ja wytrzymyłamem 1,5 godziny) aż ziemniaki nabiorą specyficznego smaku i aromatu.
     Zlewamy zalewe uważając aby nie pozbyć się cebuli, dodajemy majonezu, ogórków, doprawiamy pieprzem i ewentualnie jeszcze solą, Wiadomo doprawia się wg. gustu. Ja osobiście byłem zachwycony smakiem tej sałatki. Wróciły wspomnienia z pobytu w niemczech.

Wszystkim Bardzo Smakowało ! :))))




Przepis zaciągnięty od urzytkownika   foka_bazooka


1 komentarze:

  1. Cześć :) super blog i nie samowite przepisy:) z przyjemnością będę ich próbowała:) zapraszam do mnie:) http://agaslodziak.blogspot.com/ :) pozdrawiam Agata:)

    OdpowiedzUsuń