niedziela, 13 października 2013

Ciasto Filadelfia

   Och jak dawni nie robiłem tego ciasta, tak bardzo się chciało słodyczy wiec raz, dwa i ciasto stoi.
A że dzisiaj byli moi rodzice to wszyscy chętnie pojedli.
   Na pewno nie jeden z Was to jadł, pewnie też robił. Ja tym razem zrobiłem troszkę inna wersję, jak i wersję dla Kamila,
( Jest TU ).


Składniki

- Paczka sucharków
- Nutella 370 g
- Pół litra kremówki
- 2 razy Śmietan Fix
- 2-3 Łyżki cukru pudru
- 1 cukier wanilinowy
- 2 galaretki
- ewentualnie owoce do galaretki


Przygotowanie

  Sucharki należy zmielić i wymieszać z całym słoikiem Nutelli. Wymieszaną masę - jeśli w trakcie nie zjadłeś - należy wyłożyć np. w tortownicy.
    Następnie przygotowujemy drugą warstwę. Śmietanę lekko ubijamy, potem wrzucamy śmietan Fix i ubijamy na sztywno. Dodajemy cukry i lekko mieszamy. Wrzucamy całą śmietanę na warstwę Nutello - sucharkową.
     No i czas na galaretkę, którą już na pewno umiecie wykonać i taką lekko tężejącą galaretkę powolutku nakładamy na śmietanę.

Ja w tej wersji nie dodałem żadnego serka do warstwy śmietanowej ani nie dałem owoców do galaretki ponieważ chciałem aby wyszło maxymalnie słodkie.
     Ciasto postało w lodówce do dnia kolejnego i było rewelacyjne, szkoda ale już wszystko zjedzone. Pozostały tylko zdjęcia. 





12 komentarze:

  1. A ja nigdy nie jadłam takiego ciacha, ale bardzo mi się podoba i chętnie bym spróbowała. Pysznie wygląda :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak by nie to moje wieczne odchudzanie już bym pichciła ale wierze na słowo i zdjęciowo ze było pyszne.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA dzięki takim samkołykom nie mogę nic zrzucić,

      Ale to takie dobre :))))))

      Usuń
  3. Też pierwszy raz o takim cudzie słyszę. Wygląda zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WYgląda jak wygląda, ale ten smak. Moja mama kiedyś zaczeła to robić... lecz nie skończyła bo z tatą zjedli wymieszane sucharki z Nutellą, ale mieli frajdę :)))

      Usuń
  4. A jakie te sucharki? Bo może bym w weekend nam zafundowała takie cudo. Wyglada pysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No takie np delikatesowe sucharki lub bez cukru. Nie będe tu reklamował.

      Usuń
    2. Dzięki. Jak zrobię to się pochwalę. Już mam ślinotok :)

      Usuń
    3. Ciasto robiłam juź trzy razy. Ostatnio między spód a śmietanę dodałam pokrojonego banana i wyszło super.

      Usuń
    4. Oj też bym zjadł :)))))))))

      Usuń
  5. uwielbiam to ciasto, ja na warstwę śmietanową dodaję migdały w plasterkach, a galaretkę zawsze robię wiśniową z wiśniami z Lidla. Najlepsze ciasto na świecie!

    OdpowiedzUsuń